Eseménydús Magyar Nagydíj az én szemszögemből
2021. augusztus 02. írta: Sára_Juhász

Eseménydús Magyar Nagydíj az én szemszögemből

Sajnos ez a Magyar Nagydíj is eltelt, de igazán szuper pár nap volt. Majdnem minden olyan volt, mint régen.

starlight-hungaroring-sara.jpg

Gyorsan leírom a meglátásaimat a futamról, aztán utána jön az élménybeszámolóm.

Én kifejezetten örültem, hogy esősnek ígérkezett a verseny, az mindig megbonyolítja a dolgokat. Mondjuk arra nem számítottam, hogy a rajtot követően Bottas bowlingozni kezd és a fél mezőnyt kiüti. Ezt tudatosan sem lehet ilyen szépen csinálni, de ilyen profin kitenni a két Red Bullt, elismerésem...

20210802_132019.jpg

Ha bár tény és való, mikor az élmenők ki- vagy visszaesnek akkor mindig jobb futamokat látunk. Aztán jött az újraindításos állórajt. Mókás volt, ahogy Hamilton állt csak fel a rajtrácsra, a többiek mind kimentek a boxba. Igazából reméltem is, egyszer a Mercinek is sikerül eltaktikáznia magát. Hát nem, sajnos. 

20210802_132029.jpg

Verseny előtt a családdal beszélgettünk vajon mi lesz így, hogy esik. Poénból mondtam, Vettel nyer. És majdnem. Annyira szorítottam, hogy sikerüljön, de így is nagyon boldog voltam a 2. helyével. Ráadásul olyan a kupa, amilyet szeret. 

Ocon megérdemli a győzelmet. Ügyes fiú és jól megragadta a kínálkozó lehetőséget. Most már ő is azon versenyzők közi tartozik, akik itt a Hungaroringen nyertek először.

20210802_132039.jpg

Alonso számomra is egyértelműen a nap versenyzője, még szavaztam is rá. Ravasz róka megmutatta, hogyan is kell ezt csinálni. Imádtam nézni. És úgy reméltem Vettellel közösen felállhatnak a dobogóra, mint a régi szép időkben. Nem így lett, de így fantasztikus volt.

Hamilton lett végül a harmadik. Komolyan mondom nem értem, hogy lehet egy ember ennyire szerencsés. Nem tud olyan történni, hogy ő ne jöjjön ki jól a helyzetből. 

És ezt még a verseny utáni büntetések is tetőzik. Vettelt kizárják, mert nem maradt megfelelő mennyiségű üzemanyaga a mintavételhez. Így Hamilton második. Értem én, hogy a szabály az szabály, de másban is lennének ilyen keménykezűek. Az nem baj, ha valaki kiüti a másikat vagy a félmezőnyt, azok "nesze neked semmi fogd meg jól" büntetéseket kapnak. Vicc az egész! Arról nem is beszélve ez megint pont kinek kedvezett, megint.

Számomra a nap legszebb pillanata Russell pityergése volt. Édesem, felszabadult belőle az összes feszültség és nem hitte el, hogy amiért oly régóta küzdött, az ma sikerült. Nagyon szeretném őt jó autóban látni, annyira megérdemelné.

Imádom, hogy Vettel és Alonso a mezőny tagja, félreértés ne essék, de alig várom mikor Hamilton is nyugdíjba megy Raikkönennel és a fiatalok átveszik a helyüket. Csoda csaták lesznek Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, esetleg Ocon között. 

És akkor jöjjön, hogy velem mik történtek. Az biztos, hogy irdatlan izomlázam van egész héten, két év alatt elszoktam ettől az ácsorgós, toporgós léttől. De teljesen megérte!

A szerda volt a bemelegítő nap, aznap csak "felmértem a terepet", de nem jártam sikerrel.

Csütörtökön a városon kívül kezdtem a napot hajnalban, ahol sikerült a szülinapos Alonsot elkapni a fényképre. Van, akitől még sikerült aláírást szerezni, de a legtöbbjük csak intett és sietett a pályára.

starlight-alonso-sara.jpg

Két éve ezen a helyen sikerült Vettellel találkozni. Idén sajnos elkerültük egymást és mivel ő nem egy feltűnősködő típus, így most nem jött össze a találka. Ezt nagyon bánom, de nem szabad ezen keseregni.

Este Leclercre várva belebotlottam Günther Steinerbe. Hatalmas fazon, aki nézte a Drive to Survive-ot, az pontosan tudja miről beszélek. Teljesen átjött ez a habitusa élőben is. 

Leclerct évről-évre egyre nagyobb tömeg veszi körül, nem is csoda. Így vele pénteken újra próbálkoztam és akkor elsőként tudtam vele váltani egy félmondatot. Vittem az első közös képünket még 2014-ből és azt írattattam vele alá. Persze készült egy friss kép is Charloval. Vele mindig öröm összefutni.

starlight-leclerc-sara.jpg

Ezen a napon Jean Todttal is találkoztam. Néhány éve a fiával, Nicolasval, aki többek között Leclerc menedzsere - de ezt tudja, aki követi a Starlight facebook oldalát, ott a visszaszámlálás egyik emléke Nicolas volt (hamarosan felkerül az emlékek összefoglalója is). Hihetetlen kis ember Jean.

Szombaton Sir Jackie Stewart volt, akire vártunk. Igen, mert alapvetően apa szeretett volna vele nagyon találkozni. Ami este 11 után meg is valósult, de hát ez nem gond, ilyenkor ez vele jár és nem ez volt az első ilyen késő esti eset. Csak néhányan vártunk rá, aranyosan kiosztotta az aláírásokat - szépen végig írja, cirádás betűkkel -, és beállt a képekhez. Na ő egy igazi legenda! Talán a legnagyobb, akivel találkoztam. Ilyenkor kicsit megilletődök, ő mégis csak egy lovag, egy tekintélyes, nagy múltú ember. Örülök, hogy még tudok ilyen nevekkel találkozni.

starlight-stewart-sara.jpg

Vasárnap pedig nem kellett senkit sem elkapnom, ugyanis már pénteken le lett beszélve a találkozó Juan Manuel Correaval. Vele tavaly készítettem interjút online, így nagyon szerettem volna személyesen is találkozni vele. Boldog vagyok, hogy ez összejött és tudtunk kicsit élőben is beszélni. Elképesztő egy év alatt mi minden történt, akkor még csak tervezte a visszatérést, most meg az F3-ban versenyez. Emellett egy tök jófej srác.

starlight-correa-sara.jpg

Azt vettem észre, hogy szerintem most sokkal több ember volt benn a városban és várakozott a versenyzőkre. Van egy talán még egészségesnek nevezhető össznépi megőrülés, de most ezt még fanatikusabbnak éreztem. Szombat este meg aztán végképp. Érthető, hiszen tavaly ez az élmény mindenkinek kimaradt és most mindenki be volt zsongva.
De ezzel együtt éreztem egy kis bunkóságot is. Nem baj, hogy a másik már 2 órája ott áll, aki most jött az egyből a sor elejére akar állni és nem érti ezzel mi a baj, sőt még ő van felháborodva. Ez a maga módján mindig egy könyöklős buli volt - kivéve, ha tudod a kiskapukat -, de idén erőteljesebb volt, adott szitukban kívülről nézve is. 

Viszont, ami hatalmas pozitívum, hogy a szurkolók döntő többsége figyelt a maszk hordásra. Mikor jött valaki, mindenki felhúzta az arcára. Volt, amikor nem kellett, mert olyan volt a helyzet vagy az adott személy nem igényelte, de a bizonytalanabb alkalmakkor mindenki felvette. 

Köszi Magyar Nagydíj, idén sem csalódtam benned! <3 

Sári

Képek forrása: Formula 1 és saját-melyek felhasználása engedélyköteles

Ha további tartalmakra vagy kíváncsi, kövesd az oldalt Facebook-on is! Köszönöm! 

A bejegyzés trackback címe:

https://starlight-sara.blog.hu/api/trackback/id/tr5816646904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása