Jaj, a gazdi nem engedi, hogy megsimogassalak!
2020. november 21. írta: Sára_Juhász

Jaj, a gazdi nem engedi, hogy megsimogassalak!

Mióta Peggy az életünk része számos emberrel, másik gazdival találkoztunk már. Mikor kicsi volt – olyan 3-6 hónapos – szinte mindenki figyelmét felkeltette két másodperc alatt, de most sem kell ehhez túl sok idő úgy, hogy már több, mint 1,5 éves. Nyilván az elmúlt hónapok alatt Peggy is komolyodott, meg már jobban érzi a mozdulataimból is mit szabad/szeretnék és mit nem. De ettől még mindig vevő a mókára és a simogatásra.

Ebben a történetben a gazdik egy külön kategória, velük általában tudjuk mikor, mennyire eresszük össze őket barátkozni, játszani.

A kutya nélküliek jó része megmosolyogja, esetleg megdicséri milyen szép/aranyos és megy tovább. A bókoktól valljuk be mindig dagad az ember melle és büszkeséggel tölti el.

De most jön a lényeg. Időről-időre előfordul olyan ember, aki csak hergeli. Sokszor nem is feltétlenül akarja megsimogatni, de gügyög, mosolyog neki. Peggy persze nem érti mi van, néha annyira el van foglalva, hogy már meg sem hallja – biztos tudja már: ezeket az embereket nem szeretjük.
Aztán van a másik eset. Biztos minden gazdi ismeri az érzést, mikor valakihez nagyon nem szeretné, hogy a kutya odamenjen vagy az illető önkényesen úgy döntsön ő már pedig megsimogatja. Hahó, hadd döntsem már el én, kivel érintkezhet (pláne vírus idején)! Ha még baba akkor pláne minden érdekli, minden újdonság a számára. Ha már felnőttnek számít (az érdeklődése akkor sem múlik el) akkor is az “én gyerekem” és én vagyok érte a felelős. Az, hogy négy lábú barátaink kíváncsiak, az nem jogosít fel senkit arra, hogy ezt kihasználva odamenjen más kutyájához. A 2 éves gyerek a babakocsiban, de a 10 éves is nagyon örül, ha kap egy játékot, nyalókát, de nem mindegy kitől. És ott a szülő megmondhatja, akkor én is a kis kutyám “anyukájaként” beleszólhatok. Mit képzelnek az emberek?! Az külön kedvencem, mikor érzékelik, hogy őket figyelmen kívül hagyva elhúzom Peggy-t és ezek után még beszélnek (nyávognak) hozzá, hogy “jaj, a gazdi nem enged ide hozzám!”. Nem, valóban nem! És ezzel csak tetézik. Higgyék el, jobban járnak, ha nem fejtem ki nekik az okát. Ez nem irigység.

Több, mint 5 évig vágytam egy mopszra, nem kutyára, kis állatra, hanem egy mopsz lánykára. És, ha én azidő alatt kibírtam, hogy ne menjek oda minden mopedlihez, akkor könyörgöm más is tudjon már uralkodni magán. Vagy legalább kérdezze meg, meg lehet-e simogatni és fogadja el az esetleges nemleges választ is! Szerezhetnek maguknak saját állatkát tenyésztőtől vagy menhelyről, de ne az utcán akarják más kutyiját macerálni. Nehogy már még én függjek az idegenektől…

Köszönöm a figyelmet!

Sára

Ha további tartalmakra vagytok kíváncsiak, kövessétek az oldalt Facebook-on is! Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://starlight-sara.blog.hu/api/trackback/id/tr7916293746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2020.11.24. 03:02:03

Ez még negyven éve volt Fehérváron, presszó terasza, a mellettem levő asztal alatt egy gyönyörű dog. Nem, nem megyek oda! Odamentem, szabad? Persze.El voltunk ott az asztal alatt, aztán mentünk tovább. Fél év múlva találkoztunk a Főutcán, én az utca egyik oldalán, ő a másikon, átjött, mert megismert, és megint örültünk egymásnak pár percig. Miért kell ettől egy kutyát megfosztani?
Hülye szitu, Kenesén megyek haza a boltból, negyvenes nő megy a boltba pórázon egy kölyök spániellel. A kiskutya meglátott, leült, és tágra nyílt szemekkel nézett. Nem hátrált, nem nyüszögött, csak nézett. A gazdi vette, hogy elakadt az utánfutó, csak nem értette miért. Odaértem, köszöntem, és oldandó a feszkók, (elég termetes vagyok, fekete nadrág, fekete trikó volt rajtam), nem simogattam meg, csak pár szó, hogy mi van, nem láttál még ekkora feketét, tehát semmi. Indulok tovább, tíz méter után hallom mögöttem, hogy mi van, te most elmész utána? A kölyök bevette a kanyart,és elindult utánam. Aztán megbeszéltük, hogy menjél szépen a gazdival. Ilyenkor pár percre hiszek akár a lélekvándorlásban is.
Társasház, harmadikon egy kutya, nem tudom a fajtát. Időnként a liftben találkoztunk, nem babusgattam, beszélni beszéltem hozzá. Egyik nap jövök haza, befordulok a sarkon, a szomszéd már a lépcsőházban, a kutya meg lecövekelt kint. Nem tudja behívni. Odaértem, ja, téged várt. Furcsa kapcsolatok ezek, akkor is, ha egyszeriek, de a kutyának is, az embernek is jelentenek valamit, akkor is, ha az önző gazdinak nem tetszenek.

xyyyxyxyyxyxyyx 2020.11.24. 09:40:03

Félve kérdezem meg: ugye nincs gyereked?
süti beállítások módosítása