Másfél év után újra moziban - ilyen volt a Fekete Özvegy
2021. július 10. írta: Sára_Juhász

Másfél év után újra moziban - ilyen volt a Fekete Özvegy

Tavaly január 2-án néztem utoljára filmet moziban. Akkor a Tőrbe ejtvét, amit nagyon szerettem és nem csak Chris Evans miatt. Szerdán a premier előtti vetítésen ott ültem. A Fekete Özvegyet nagyon vártam, nem csak, mert Marvel film, hanem mert Budapest végre Budapestként szerepelhet benne.

blackwidow-marvel-acinemanias.jpg

Kicsit azért fenntartásokkal kezeltem. Hiszen az Ultron korában érintőlegesen volt szó Natasha Romanoff múltjáról, az nem túl szívderítő és én ezekért a fajta történetekért nem vagyok oda. Na ez a hangulat itt is meg volt, kicsit nyomasztónak nevezném a filmet. Nem fogok spoilerezni, cselekményből semmi számottevőt nem árulok el!

Az elején megismerhetjük a családját és némi betekintést nyerhetünk a gyerekkorába, ami szintén nem egy leányálom. Aztán szembe kell nézzen a múltjával. Érdekes volt úgy nézni, hogy nyilván tudtam nem lesz komoly baja, hiszen tudjuk a Végjátékból, hogyan ér véget az élete. És a már ismert későbbi történések fényében, talán még szomorúbbnak éreztem jeleneteket. "Csórikám, ha tudná mi vár még rá?" 

Natasha egy érdekes karakter számomra. Sokszor menő tagja a Bosszúállóknak, akinek hihetetlen akaratereje van és igazi kemény csaj. De máskor és ebben a filmben is a világfájdalom az arcára van írva. (Az a fajta, mint amikor a Végjátékban eszi a mogyoróvajas szendvicset.) Ez nem negatívum csak a két véglet, ami azért elég kontrasztos és talán radikálisan váltakozik. Egyébként ez érthető is, hiszen egész életében erősnek kellett lennie és mikor azt érzi széthullik körülötte az a kevés biztos pont is, akkor az nagyon megviseli. Fél, hogy elveszíti azt, ami számára tényleg fontos. És azt se felejtsük el, hogy neki nincs semmilyen természetfeletti képessége, szuper fegyvere, csak magában bízhat. 

blackwidow-marvel-pcguru.jpg

Az, hogy mi történt anno Bartonnal Budapesten, az csak részben derül ki, de ezt lehetett sejteni az előzetes alapján is. Budapestről annyit, hogy én arra számítottam a film fele itt fog játszódni és különleges figyelmet kap a városunk, de nem igazán. Nincs olyan sok budapesti jelenet, ami akár a külföldieknek is új lenne. Az már egy másik dolog, hogy pont akkor már nem jártam az egyetemre az Alkotmány utcába, amikor ott forgattak. A fenébe! (Nyilván le volt minden zárva, de addigra már pont végeztem.) Viszont a világ végre valami fontos dolgot megtud Budapestről más értelemben.

Természetesen több új szereplőt megismerhetünk. Többek között Natasha húgát, Yelenát is. Akinek én annyira örülök! Olyan jófej karakter és a filmben lévő poénok döntőtöbbségét ő biztosítja. Az egyiket úgy elmondanám, de nem, nincs spoiler. Csak imádom! Ha megnézitek, tudni fogjátok, mire gondolok. Yelena igazi vagány csaj, de mégis érzelmes. Florence Pugh tökéletes a szerepre és nagyon remélem, hogy hamarosan viszont látjuk. Erre mondjuk a stáblista utáni jelenet is utal, hogy így lesz, bár az a rész, annyira nem tetszik. De kíváncsian várom, mit tartogat számára a jövő.

blackwidow-marvel2.jpg

A többi karakterről nem is írnék, mert akkor könnyen összerakható lenne a történet. És mikor kijöttem a moziból is ezek voltak az első gondolataim. Gondoltam megosztom veletek is.

Szerintem ez egy teljesen jó akciókkal teli Marvel rész. Nem világmegdöntő alkotás, de nem is ez a feladata. Scarlett Johanssonnak már nagyon kijárt egy szóló film. És nyilván ez az oroszos vonal is eléggé behatárolja a cselekményszálat, meg a hangulatát is. Ha lesz a tévében szívesen visszanézem majd, de tudok addig várni. Az, hogy több, mint egy évet csúszott a korona miatt, az nem vesz el az értékéből, de nem is ad hozzá. Úgy gondolom teljesen jó élmény egy ilyen Marvel filmre beülni hosszú idő után. Megéri megnézni!

 

 

Sári

Képek forrása: Marvel, a CineMániás, Kultúrbányász és Pcguru

Ha további tartalmakra vagy kíváncsi, kövesd az oldalt Facebook-on is! Köszönöm!  

A bejegyzés trackback címe:

https://starlight-sara.blog.hu/api/trackback/id/tr4116617914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása