Új szezon, új remények
2021. március 20. írta: Sára_Juhász

Új szezon, új remények

Kezdeném egy kis múltidézéssel. Ha a tavalyi évre gondolok három verseny vagyis inkább helyszín jut eszembe. Monza, Isztambul és Bahrain.
Olaszországban végre izgalmas futam volt, olyan amiért beleszerettem ebbe a sportba. Jó volt látni igazán boldog mosolyokat a pódiumon a fiatalok részéről.
Törökországban Vettel végre dobogós lett hosszú idő után. Számomra ez volt a legboldogabb pillanat a szezonban.
Bahrainben mindkét futam emlékezetes volt. Először Grosjean horrorisztikus, de szerencsés kimenetelű balesete. Majd Russell beugrása Hamilton helyére és a győzelem elvesztése a csapat hibájából.

starlight-gettyimages-f1.jpgForrás: Getty Images

Így egy héttel a idénynyitó előtt jó volt felidézni a Netflix Drive to Survive sorozatával a tavalyi történéseket. Emellett belelátni kicsit a dolgokba. Már tavaly (az első, 2018-as idényt nem láttam) is az tetszett a legjobban, hogy a részeknek köszönhetően átérezni milyen akár a 10. helyért küzdeni. Amire én csak legyintek, mert "nem érdekel", de az kisebb csapatoknak, versenyzőknek a világot jelenti. És persze izgalmas belátni kicsit a kulisszák mögé, egy-egy kérdésre választ kapni vagy megérteni a miérteket.
Egy-két dolog sajnálom, hogy kimaradt. Van, amire nagyon kíváncsi lettem volna, de így is szuper lett.
Rajongói szemmel nézve szinte kötelező a sorozat, de nagyon ajánlom azoknak is, akik szerint itt csak körbe-körbe mennek az autók. A sok sorozat mellett érdemes erre is pár órára időt szakítani. Van itt bőven izgalom, vidámság és dráma is.

starlight-drivetosurvive.jpgForrás: Netflix

Mit várok az idei szezontól? Mit gondolok a pilóta párosokról?

Izgalmat mindenképp. Remélem Hamiltont és a Mercedeseket jól megszorongatják majd. Bár az is jó lenne, ha Bottas kicsit felvenné a Rosberg stílust.

Elsősorban Verstappenre számítok a Mercik ellen, de bízok benne nem ő lesz az ezüst(fekete?)nyílak egyetlen kihívója. Változott az évek alatt és inkább ő, mint Hamilton. Perezt nem titok, nem kedvelem, de erős egyéniség. Kiváncsi vagyok Maxszel, hogy jönnek majd ki hosszútávon.

A McLaren lesz a móka csapat. Ricciardo volt a mezőny bohóca (jó értelemben), aztán csatlakozott a mezőnyhöz Norris is, aki fokozta a jó kedvet. Lehet ennél jobbat elképzelni, mint őket egy helyen?!

Ha lehetne három autót indítani akkor még Russell kellene a csapatba. Őt sem kell félteni, ha hülyéskedésről van szó. De ő marad a Williamsnél, pedig többet érdemelne. Azért a lelkem legeslegmélyén reméltem Hamilton nyugdíjba megy és ő veheti át a helyét... Latifiról nem tudok nagyon nyilatkozni, nekem olyan mindegy, hogy a mezőny tagja-e.

Ugyanilyen számomra az Alfa Romeonál Giovinazzi. Forma 2-ben nagyon szimpatikus volt, most is, de mégsem érzem, hogy helye lenne egy top csapatnál, pedig tehetséges. Räikkönen már csak a helyet foglalja, lehet ezért szidni engem, de szerintem erre a teljesítményre sokan képesek lennének, a fiatalok közül is.

Ha már fiatalok, két újonc lesz a Haasnál. Mick Schumacher, aki tehetséges, idevaló, de szerintem nagyon túl van hypeolva. Mazepin meg a tehetséges pénzeszsák. Vannak nála azért jobbak, de egy próbát megér. Az, hogy emberileg nem szimpatikus már egy másik dolog. Nem ő az első, aki ketyós - ez nem mentség! De mindig voltak és mindig lesznek ilyen furcsa stílusú versenyzők.

Újonc még Tsunoda az AlphaTaurinál. Tavaly az F2-ben nem neki drukkoltam... de ügyes és nyílván a Hondának fontos, hogy legyen japán versenyző. Annak örülök, hogy Gasly marad. Megérdemli, remélem még sokra viszi.
Itt említeném meg, hogy azért szégyen, hogy Albonnak nem jutott szék. Azért ennél jobb ő mint, hogy így lapátra tegyék...

A Renaultból Alpine-ná alakult csapatnál is van egy újonc, Alonso. Ja, ő nem az. Viccet félre téve örülök, hogy a spanyol újra harcba száll a Forma 1-ben. A 2010-es évek elején nem szerettem, milyen meglepő..?! De a McLarennél hatalmas forma lett Buttonnal és remélem hoz egy külön kis színfoltot. Ocont kedvelem, de sajnos ő kicsit elvész a mezőnyben.

Számomra Sainz nagyjából olyan, mint Ocon. Most a Ferrarinál folytatja Carlos. Erről már elmondtam a véleményem. Szerintem ennyit nem ér a név és a múlt, de az ő dolga. A másik Karcsiban, Leclercben nagyon bízok. Nagyon szeretném, hogy jobb legyen az autó, de nem kergetek hiú ábrándokat.

A Racing Pointból lett Aston Martinhoz szerződött Vettel Stroll mellé. Lance nem a kedvencem, de nem ügyetlen, azért nem csak apuci pénze ő. Felmerült tavaly, hogy lekoppintották a Mercit. Ez nagyon unfair lenne, de ha így volt remélem idén is megteszik. Hehe!
Vettel arcán olyan mosolyt láttam az autó bemutatón, mint amilyet már régen nem. Nagyon bízok benne, hogy vissza tud találni régi önmagához ennél a csapatnál. Én küldöm az energiát a manikűrömmel is. :D

starlight-astonvettel-nails.jpgFelmerülhet a kérdés, Vettelnek vagy Leclercnek szurkolok jobban?

Nos, mindkettejüknek. De más a kiindulóalap. Régen szinte minden kategóriában volt egy nagy kedvencem. Gokartban Leclerc, Auto GP-ben Pål Varhaug, WSR-ben Albert Costa és a Forma 1-ben Vettel.
Persze még sok-sok szívemhez közelálló versenyző volt (és van is), pl. Jean-Eric Vergne a Renault sorozatban, Edoardo Mortara a DTM-ben. De volt itt Mikko Pakari, Vitaly Petrov és még sorolhatnám napokig.

De a top4 Vettel, Varhaug, Costa, Leclerc. Mindenkinek tudtam a saját sorozatában teljes szívemből szurkolni. De ha egy szériába kerülnek akkor már nehezebb. Csoda volt Leclerc pályafutását figyelni gokarttól a F1-ig és az első győzelme hihetetlen boldogság volt. Nagyon szurkolok neki, kidrukkolom a lelkem. De Vettel tudom mire képes a Forma 1-ben és fáj, hogy most nem úgy ment neki az elmúlt években. Neki úgymond régebb óta szurkolok. És nem szabad elfelejteni, hogy Vettelnek van kb. 5 éve, míg Leclercnek legalább 15. Charlesnek még lesz ideje bizonyítani, de persze ha idén bajnok lesz, akkor oké, hol kell aláírni? Szeretném, hogy Seb évek múlva úgy búcsúzzon a Forma 1-től, ahogyan az kijárna neki.

starlight-planetf1com.jpgForrás: planetf1.com

Visszatérve az erőviszonyokra.
A család idén is megtette tippjeit a szezonra. Minden versenyen megtippeltük az első tíz versenyzőt. Tavaly ugye 11 év után újra én nyertem a bajnokságot, így most a címvédés a cél. Próbáltam reálisan pontozni, nem csak a szívem szerint. Most úgy gondolom Bottast azért nagyon alápontoztam Hamiltonhoz képest és Vettel sem biztos, hogy év végén tud harmadik lenni, de a tippemnek legyen igaza! Meglátjuk mit hoz az év.starlight-f1toto.jpgRemélem többet nem kell ennyiszer használnom a "remélem" szót!

Izgalmas idényt kívánok magunknak, sok-sok előzéssel, meglepetéssel, örömteli dobogókkal!

Sára

Ha további tartalmakra vagy kíváncsi, kövesd az oldalt Facebook-on is! Köszönöm!  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://starlight-sara.blog.hu/api/trackback/id/tr2816471736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása