Eltiltani! Egy életre!
2020. november 15. írta: Sára_Juhász

Eltiltani! Egy életre!

Minősíthetetlen, ami ma történt a South Garda Karting pályán, ahol az FIA Gokart Világbajnokság döntőjét tartották. (Az én fejemben még CIK FIA-ként él, sokat néztem én is ezt a sorozatot Leclerc-ék miatt. Leclerc, Verstappen, Albon, Ocon, Russell, Stroll, Norris és még sok népszerű pilóta csatáit kísértem figyelemmel.) 

Mielőtt bármit mondanék az esetről, itt a videó a történtekről.

Egyszerűen nem találom a megfelelő szavakat Luca Corberi olasz pilóta viselkedésére. Ilyet NEM csinálunk! Nincs olyan helyzet, amelyikben ez elfogadható. Konkrétan az ellenfél és a többi versenyző életét veszélyeztette. Az egy dolog, hogy nem találta el, de ez nem enyhíti a tettét. Nem lehetett tudni ez milyen reakciót vált ki a még versenyben lévő srácokból, de egy rossz mozdulat és ott a tömegbaleset egy sértődött kis nyikhaj miatt. Megnéztem Luca-t, 23 éves és tény és való, hogy az eredményei alapján egy jó versenyző, az elmúlt 11 évben, nyolcszor végzett az első helyen vagy dobogón különböző sorozatokban. Félreértés ne essék, nem mentegetni akarom, sőt! Így pláne azt gondolom mennyire szánalmas és felháborító, amit tett. Értem én, hogy ő valaki és lehetetlen elképzelni, hogy egyszer nem ő nyer, de “szívem, ilyen az élet, nőj fel”! Nem tudni az előzményeket, hogy mi történt pontosan, de ha szándékosan lökték ki vezető pozícióból, akkor sem teheti ezt meg! Hirtelen felindultságában sem, 23 évesen, sok évnyi profi szintű versenyzés után sem. Ez gyilkossági kísérlet. 

Végig gondoltam az én autósportos éveim alatt milyen balhékról tudok. Emlékszek olyanra, hogy Leclerc és Verstappen kerültek összetűzésbe gokart versenyen, az egyik higgadtan, a másik dühösebben kezelte a helyzetet (lehet találgatni melyik-melyik volt), de nem estek egymásnak. Aztán láttam olyat a saját szememmel a Hungaroringen, hogy az egyik versenyző a másikat már a harmadik körben szándékosan kiütötte a vezető pozícióból. Akkor a kiütött fél, jogosan volt felháborodva, át is ment másikhoz. De nem verekedtek össze, volt egy kisebb üvöltözés, de tettlegességig nem fajult. Majd volt olyan, melyről korábban már beszéltem, hogy az utolsó futamon az egyik versenyző tudatosan kiütötte a másik bajnokesélyest, így előbbi lett a bajnok. Ekkor sem volt fizikai összetűzés a verseny után. Persze néha előfordulnak kisebb lökdösődések, ilyet időről-időre láthatunk, akár a Forma 1-ben is, de ez csak fitogtatás, nagy verekedés ritkán van manapság. 
Jelen esetben azt is tudni kell, hogy Corberi apjáé a pálya. Ez természetesen dob azon, hogy a fiatalember azt hiszi bármit megtehet. Zárójelben jegyzem meg, hogy erre is láttam precedenst, de ott sem volt verekedés, eszükbe nem jutott a fiúknak, hogy egymáshoz nyúljanak és ez a későbbiekben rendeződött is. A Lonato-n történtek egyszerűen kritikán aluliak! A hírek szerint Luca apja is beszállt a tömegverekedésbe. Na vajon a kicsi fia honnan tanulhatta ezt a stílust?! Katasztrófa!

Nagyon bízok benne, hogy egy életre eltiltják a versenyzéstől! Ilyet nem engedhet meg magának és nem hozhat ilyen szégyent az egész autósport közösségre! Legyen ez mindenki számára elrettentő példa.

Sára

Frissítés: 2020. okt. 5-én, egy nappal a történtek után Corberi bocsánatot kért és ezzel együtt bejelentette, soha többé nem fog rajthoz állni autóversenyen. Ez legalább korrekt döntés volt!

Ez a cikk eredetileg 2020.10.04-én jelent meg.

Ha további tartalmakra vagytok kíváncsiak, kövessétek az oldalt Facebook-on is! Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://starlight-sara.blog.hu/api/trackback/id/tr8216286782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása