5+1 Marvel film
2020. november 15. írta: Sára_Juhász

5+1 Marvel film

A következőkben azt mesélem el, nekem miért ezek a Marvel filmek a kedvenceim. Feltehetően, akik ezt elolvassák látták már ezen filmek többségét, így ők ismerik a cselekményeket. Azoknak, akiknek még valamilyen okból kifolyólag kimaradtak, nem lőném le én a poénokat. Egy tanács, ha valaki most kezdené el nézni őket, úgy haladjon, ahogy a mozikba kerültek, tehát kronológiai sorrendben.

Fotó: port.hu

1. Bosszúállók: Végjáték

Én még egy filmen sem sírtam annyit, mint a Végjátékon. Komolyan! Hol örömömben, hol bánatomban, hol meghatódottságomban. A legnagyobb jelenet egyértelműen mikor nyílnak a portálok, a “Bosszúállók, gyülekező!”. Sok a visszacsatolás a korábbi filmekre, nem véletlenül ez lett az Infinity Saga záró része. Nekem nagyon tetszett és a humor oldotta a feszültséget egy-egy pillanat erejéig – nem is tudnám az összes jelenetet felsorolni, ami megnevettetett. Lenyűgöztek mind’ a látványelemek, mind’ a cselekmény és a lezárással is megvagyok elégedve. Persze fáj a szívem, hogy vannak, akiket már csak egy-egy cameo erejéig láthatunk majd újra. Két főhős története is végleg a végéhez ért. Az egyiküké az lett, amit sose akart, de mindig tudta, hogy majd megtörténik. A másikuké pedig, amit mindig is akart, de sosem hitte, hogy megtörténhet. Sajnálom, hogy lezárult egy fejezet, de méltó lett a befejezés.

2. Thor: Ragnarök

Ez volt a harmadik Marvel film, amit láttam. Én személy szerint 2017 októberében kezdem el nézni ezeket a filmeket. A hónap elején az egyik kereskedelmi tv csatorna leadta a Thor-t és a Thor: Sötét világ-ot. Úgy voltam vele most már illene megnézni (Chris Hemsworth-t már a Rush óta nagyon szerettem). Engem teljesen magával ragadott ez a világ, így alig vártam az október végén mozikba kerülő Ragnarököt. Azon meg annyit nevettem, hogy eldőlt, pótolnom kell a többit. Egyébként ez a film szerintem történetében is nagyon jó, a poénok meg hab a tortán. Thor világa a legelvontabb (a többi Bosszúállóéhoz képest), de pont ettől nagyszerű, izgalmas ez a mitológiai vonal. Itt jegyezném meg, hogy Loki egyértelműen a kedvenc villain-em.

3. Amerika Kapitány: Az első bosszúálló

Az igazat megvallva a Thor filmek után nem időrendi sorrendben haladtam a Marvel filmekkel, hanem szuperhősök szerint. Amerika Kapitányt valamiért a végére hagytam, úgy éreztem ez a trilógia fog a legkevésbé tetszeni. Jesszusom, mekkorát tévedtem! Az első bosszúálló rögtön megfogott, Steve Rogers belopta magát a szívembe (vele együtt Chris Evans is). Alapból imádom azokat a történeteket, melyek a II. világháború idején, a 40-es években játszódnak. Plusz ez még kiegészül a Marvel sajátos világával. Emellett nagyon szeretem Peggy-t, ő az első igazi erős női karakter. (Később a Carter ügynök sorozatot is megnéztem, sajnálom, hogy a második évad után nem folytatták.)

4. Amerika Kapitány: A tél katonája

Sok helyen láttam, hogy az emberek többségénél a Top 3 Marvel filmben szerepel A tél katonája. Sosem értettem miért. A történetet nem érzem akkora durranásnak – nyilván érdekes, ahogy a két régi jó barát ebben az új, teljesen más helyzetben újra találkozik -, de annyira nem nyűgözött le. Viszont a különböző tv csatornák elég gyakran műsorra tűzik, én meg mikor tudtam oda is kapcsoltam és szépen lassan az egyik kedvencem lett. Annyi ikonikus pillanat van, a “bal oldal”, a liftes vagy a tetős jelenet is ilyen, ebben is sok a humor. Sam karakterét nagyon megkedveltem – szimpatikus, ahogy társként ott van Steve mellett, de mégis felnéz rá.

5. Pókember: Idegenben

Pókember megszemélyesítését illetően mindenhol téma melyik színész hozza legjobban a karaktert. Nekem nincs effektíve kedvencem, de Tom Holland nagyon illik a Marvel-moziverzumba. A Hazatérés ugyan nem fogott meg, maga a történet elég gagyi lett, de az Idegenben már hozta az elvárt szintet, sőt. Peter Parker és Mysterio kapcsolata különös fordulatokat vesz, miközben a Pókember saját magában vívódik, vajon jól cselekszik-e. Izgalmas filmről van szó. Tipikusan az amit, ha 10 évvel ezelőtt láttam volna, meg lennék veszve, hogy én szeretnék lenni MJ. De még mai fejjel is imádtam. És örülök, hogy lesz folytatása is, már alig várom!

+1 A Hangya és a Darázs

A Hangyát is nagyon kedvelem, számomra ő a leghétköznapibb karakter. Mókás, ahogy csodálja a többieket, majd ő is Bosszúállóvá válik. Az apa-lánya jelenetek is nagyon aranyosak. Emellett jól kiegészítik egymást a Darázzsal, Hope-pal. Az első film jól bemutatja Scott-ot és a Hangya ruha képességét. A másodikban pedig jól kiteljesedik a karakter. Mindkét filmben sok a poén, de bőven van izgalom is.

Így visszanézve a kedvenceimet, egyértelmű, hogy számomra elengedhetetlen a humor. Ezt többször is kiemelem. De úgy gondolom a sok akció jelenet mellett szükség is van rá – így jön létre a tökéletes egyensúly. :D
Ha már a Végtelen háború, az az egyetlen, amit nem igazán szeretek. Engem annyira földhöz vágott, úgy jöttem ki a moziból, mint akin átment egy úthenger. Aztán lehet, hogy emiatt is ütött olyan nagyot a Végjáték, de nekem a Bosszúállók harmadik része tetszett a legkevésbé.
Egyébként a legtöbb Marvel filmet bármikor boldogan visszanézem. Nagyon szeretem a Polgárháborút, a Fekete Párducot és a többi Bosszúállók filmeket is.

Sára

Saját fotó

Ez a cikk eredetileg 2020.04.03-án jelent meg.

Ha további tartalmakra vagytok kíváncsiak, kövessétek az oldalt Facebook-on is! Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://starlight-sara.blog.hu/api/trackback/id/tr6616286658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása